CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 9 May 2011

virgin coconut oily

kelapa dara mengandungi medium chain Triglycerides (MCT) yang hampir sama dengan lemak yang terdapat dalam air susu ibu (ASI). MCT mempunyai kesan nutrien yang sama dengan air susu ibu.

-DR JON J. KABARA, Ph.D.
professor Emiritus,
Michigan State University.

tiada yang dapat mengurangkan berat badan sebanyak 36 pounds stahun tanpa penukaran diet pemakanan kecuali minyak VCO yg digunakan sangat menakjubkan.

-Dr.Bruce Fofi.
Pengarang buku bru Eat Fat.
Look Thin: A Safe a natural Way to Lose Weight Permenantly.

RM39.90 (semenanjung malaysia)
RM43.90 (sabah sarawak)
*PM if berminat
*exclude postage

kira-kira 50% asid lemak dalam lemak minyak kelapa dara adalah lemak asid laurik. asid laurik adalah rantaian asid sederhana yang mempunyai fungsi tambahan iaitu dibentuk menjadi monolaurindalam tubuh manusia atau haiwan. monolaurin adalah monogliserid bercirikan antivirus, antibakteria dan antiptotozoa yang digunakan oleh manusia atau haiwan untuk memusnahkan virus-virus yang berselaput lipid seperti HIV, Herpes, cytomegalovirus, influenza, berbagai bakteria potogenik termasuk listeria monocytogenes dan heliobacter pylon, dan protozoa seperti glardia lamblia. beberapa kajian juga telah menunjukkan sedikit kesan antimikrob asid laurik bebas. maka, terbukti bahawa minyak kelapa dara adalah makanan berfungsi yang membri pelbagai khasiat kesihatan

- Dr Marie Enig.
University Maryland USA


No comments:

Post a Comment

coment dari nazir2 sekolah